ACNV Reclama a l'Ajuntament d'Alzira que pague les factures de la llum a les families necessitades per a que no passen fret en l'hivern

26/1/2014

Accio Nacionalista Valenciana (ACNV) d'Alzira ha exigit a l'Ajuntament un pla de choc per a combatre la pobrea energetica. "Existixen molts alzirenys que s'estan duchant en aigua gelada en ple hivern o que tenen que posar ciris dins de casa perque els han tallat la llum per no poder pagar-la.

"Es un drama huma intolerable" -ha afirmat el coordinador de ACNV en La Rivera, Joan Bolinches, ACNV reclama que l'Ajuntament d'Alzira es faça carrec de les factures de la llum de les families mes necessitades que es troben en risc de que els tallen el suministre electric, per a que ningu tinga que passar fret en este hivern. "Es lo minim que pot fer l'Ajuntament en una crisis com la que estem patint, en mils de llars en tots els seus membres sense treball i un oligopoli vergonyos de les electriques que actuen mes com si foren mafies que com empreses" -assegurà Bolinches-.

La pobrea energetica apareix quan en una llar no hi ha diners per a pagar una quantitat suficient d'energia que permeta cobrir les necessitats basiques, o quan se destina una part excesiva dels ingressos familiars a pagar la factura energetica d'una vivenda, provocant carencies en unes atres necessitats basiques. Este fenomen afecta acutalment, segons denuncies de diferents organisacions socials, a mes de 4 millons de persones en Espanya. Una cantitat que està permanentement a l'alça i a causa del descens del poder adquisitiu i de les constants pujades dels servicis basics d'aigua, llum i gas. Cap recordar que, segons diu un informe publicat per Eurostat, la factura electrica en Espanya es un 105% mes cara, de mija, que el restant dels països de l'Unio Europea. I que en este mes de giner ha tornat a pujar un 2,3% per al primer trimestre de 2014.

***********************************************************

ACNV RECLAMA AL AYUNTAMIENTO DE ALZIRA QUE PAGUE LAS FACTURAS DE LA LUZ A LAS FAMILIAS NECESITADAS PARA QUE NO PASEN FRÍO EN INVIERNO.

Accio Nacionalista Valenciana (ACNV) de Alzira ha exigido al Ayuntamiento un plan de choque para combatir la pobreza energética. “Existen muchos alzireños que se están duchando con agua fría en pleno invierno o que tienen que poner velas dentro de casa porque les han cortado la luz por no poder pagarla.

"Es un drama humano intolerable” -ha afirmado el coordinador de ACNV en La Ribera, Joan Bolinches. ACNV reclama que el Ayuntamiento de Alzira pague las facturas de la luz a las familias más necesitadas que se encuentren en riesgo de que les corten el suministro eléctrico para que nadie tenga que pasar frío durante el invierno. “Es lo mínimo que puede hacer el Ayuntamiento en una crisis como la que vivimos, con miles de hogares con todos sus miembros desempleados y un oligopolio vergonzoso de las eléctricas que actúan más como mafias que como empresas” -aseguró Bolinches-.

La pobreza energética aparece cuando en un hogar no hay dinero para pagar una cantidad suficiente de energía que permita cubrir las necesidades básicas, o cuando se destina una parte excesiva de los ingresos familiares a pagar la factura energética de una vivienda, provocando carencias en otras necesidades básicas. Este fenómeno afecta actualmente, según denuncias de diferentes organizaciones sociales, a más de 4 millones de personas en España. Una cantidad que está en permanente aumento, a causa del descenso del poder adquisitivo y de las constantes subidas de los servicios básicos de agua, luz y gas. Cabe recordar que, según un informe publicado por Eurostat, la factura eléctrica en España es un 105% más cara, de media, que en el resto de los países de la Unión Europea. Y que en este mes de enero ha vuelto a subir un 2,3% para el primer trimestre de 2014