Mónica Oltra o l’epica ficticia (i II) /Per J. Masia

3/7/2022

El 17 de juny, Oltra la batalladora i primer bastio contra les hosts fascistes declarava que no dimitia per raons deética, estética y política”, remarcà que era victima d’una “cacería política de la extrema derecha” i erroneament afirmà que “ningún proceso judicial cambia la realidad ni la verdad”, pero ella està en sa casa i el seu exmarit es molt provable que acabe en preso, casi res. La disquisicio entre la veritat judicial i la veritat real es un tema molt interessant que algun dia me tocarà tractar.

El dia de la dimissio, en pla Juana de Arco, proclamava: "Me voy con la cara alta y los dientes apretados porque esto es una infamia política y mediática […] Este país tiene un problema cuando no nos defendemos de la extrema derecha. Ganan los malos. Lo que más siento es que no se pueda plantar cara a los poderosos. No [Nos] están fulminando […] pasará a la historia de la infamia" (Antena 3, 21-6-2022). Me sona una miqueta a megalomania i exageracio.

La responsabilitat politica no es assumir la culpabilitat judicial, es perdre la cadira i ya està, que pareix que no es poc, vegen sino l’enrocament del desficaciat Boris Johnson.

Per contra, quan el seu marit no estava pel mig es mostrava molt mes diligent i contundent, li demanà la dimissio a Francisco Camps quan fon imputat pel cas dels trages i l’esperpentica resolucio. En seu parlamentaria denuncià abusos en tres centres, l’exces de zel fon la practica contra el colege Resurrección de les Hermanas Terciarias Capuchinas que acabà en nomes que 22 sentencies contra les mides preses contra el centre –els juges calificaren algunes de grave infracción del ordenamiento jurídico” per part de l’administracio− fins arribar a tancar-lo i hem de contar l’absolucio del professor denunciat per abusos per part de la conselleria d’Oltra, quan no hi havia ni denuncia de la menor ni de la seua familia (esdiario.com, 14-12-2019; consulten el video, sense desperdici). Començà el seu discurs en una frase presunta del professor acusat d’abus: “Si no consientes vas a seguir chupando pollas toda la vida”. Llavors, era Oltra l’expeditiva: “La vicepresidenta del Gobierno valenciano ha arremetido contra la dirección del centro de menores de Segorbe por no haber denunciado el supuesto caso de abusos, investigado por un juzgado desde septiembre de 2016 en Castellón. Según Oltra, el centro despidió al trabajador pero no puso en conocimiento los hechos a las autoridades correspondientes” (https://otrasvoceseneducacion.org/archivos/tag/centros-estudiantiles). Justament lo que feu el centre a on treballava el seu exmarit, encobrir el delit i no denunciar-lo a la Fiscalia, els juges o la Policia Nacional, i en la diferencia adicional que les religioses el despacharen. La fiscal Gisbert ho deixà ben clar: ”El hecho de no denunciar los abusos ante la Policía, Fiscalía de Menores, Administración de Justicia, supuso un incumplimiento flagrante, arbitrario, sin justificación legal alguna y muy grave de los deberes de un tutor con su pupilo”.

Poden consultar la carta del professor acusat en el parlament per Oltra i exculpat per sentencia ferma (https://www.edatv.news/noticias/26432/carta-a-monica-oltra-de-una-de-sus-victimas).

L’asimetria en la seua actuacio delata la doble vara de medir i les motivacions dispars en dos casos similars. L’asimetria valorativa front a un mateix fet no te justificacio racional, pero Oltra te rao… quan ha dimitit. Ara podra continuar parlant dels PPCC en l’intimitat, lloc a on tambe l’expresident Jose Mª Aznar practicava el catala.

J. Masia

Imagens: elmundo.es, lasprovincias.es